Gråa dagar..

Våran "lediga dag" blev ju inte riktigt en ledig dag. Jonte fick åka ut och ploga som jag förstod.
Och idag skulle han grusa och grejjer. Så när han inte jobbar, plogar, eller grusar så är han uppe på bygget.
Inte så mycket tid över till oss precis. menmen, det kommer väl.
Varje år vid den här tiden känner jag mig depp, irriterad, gråå. Hatar januari. Ingen ork till nått, man går i samma tråkiga gamla ekorrhjul. Hoppas det blir bättre, fast de vet jag ju att det blir! Bara att vänta ut skiten.
Godis, glass och chips funkar för stunden. När mina dagar inte är så gråa längre så kanske det där perelli start paketet ska öppnas och drickas upp, och ett gymkort ska inhandlas. Jag vet att jag blir piggare av träning. Men just nu är motiveringen = noll!
Nej nog om klagandet! sätter mig väl i soffan med daimglass paketet och väntar in min karl! tjooooooo